Kultura potrošništva

July 20, 2020

l

Jakub Áč

Vejžde

POTROŠNIŠTVO mnogi doživljajo kot stranski produkt našega časa, ki ga pogosto obravnavamo kot postranski koncept, nekaj česar se morda želimo znebiti. Le redko ta koncept obravnavamo kot osrednji element naše kulture. Mogoče je to zato, ker se lastno kulturo preveč bojimo oblikovati ali spreminjati. 

Kultura je širok antropološki koncept, ki v grobem predstavlja tri vidike skupine ljudi, ki ji rečemo družba: njena prepričanja, vedenja in navade. Skupno razumevanje kulture je pogosto omejeno na tradicijo in umetnost, ki sta nedvomno del kulture, nikakor pa ne njena izključna reprezentacija. Potrošništvo ima trdno osnovo v vseh treh elementih: 

Naša prepričanja in vrednote so osnova našega obstoja. So motivacija in razlog za naša dejanja. Prepričanje, da lastništvo in kopičenje predmetov služi kot izvirna sreča in / ali izboljšuje kakovost življenja, je ključnega pomena za zahodni življenjski slog. Denar je blago, za katerega verjamemo, da ga je treba porabiti za spodbujanje gospodarstva, da ustvari več dobrin in hkrati izboljša družbo. 

Naše vedenje sledi našim prepričanjem. Zato se, kadarkoli hočemo ohraniti svoj življenjski slog in si privoščiti užitke, instinktivno odpeljemo v nakupovalni center. Kupimo boljši avto, da se lahko odpravimo v službo za to, da bi si lahko privoščili še boljšega. 

Naše navade so vedenja, ki jih ponavljamo. Drugim kupujemo materialna darila, saj verjamemo, da jim bo to prineslo srečo. Novi okraski za božič, veliko noč, noč čarovnic. V januarju so razprodaje in za počitnice gremo v outlet. 

Potrošništvo je osrednji element naše kulture, ali nam je všeč ali ne. Vsak potrošnik je sam zase dolžan razmisliti, kako oblikuje kulturo, v kateri živi. 

Written by Jakub Áč

Komentarji

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ostali
članki

Blog categories

Pomoč deklici Lini

Pomoč deklici Lini

Deklica Lina je stara 5 let. Vendar še ne govori. Rodila se je precej prehitro, že v 24. tednu. Imela je tudi sestro dvojčico, ki je nekaj dni po rojstvu zaradi prehudih zdravstvenih težav umrla. Lina pa se bori. Tudi sama ima en kup težav, a se ne da. Njeni starši so...

Družabne igre

Družabne igre

Kot otroci smo se vrjetno najprej naučili igre z zelo pomenjljivim imenom – Človek, ne jezi se! No, danes poznamo številne družabne igre, ki so primerne tudi za tiste, ki se še vedno radi igramo, čeprav nismo več otroci. Med zanimivejše sodijo razne strateške igre, ki...

Revija Vejžde December

ServicesVestibulum ac diam sit amet quam vehicula elementum sed sit amet dui. Donec sollicitudin molestie malesuada. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Vestibulum ante ipsum primis.Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula elementum sed sit amet dui. Donec...

7 NASVETOV kako NE postati potrošniški manijak

7 NASVETOV kako NE postati potrošniški manijak

Ceneje ni vedno bolje. Razumem, da je majica v trgovini, ki nosi ime po enem največjih mest na svetu 5€, tista znamke Tom Krojač pa 20€. Vendar boste prvo lahko oblekli približno 4-krat (lahko tudivečkrat, ampak saj veste, petič bo že »za doma«), drugo pa boste nosili...

Kupujem torej sem

Kupujem torej sem

Ali si to priznamo ali ne, potrošništvo je danes eden izmed prevladujočih načinov življenja, katerega namen je kopičenje in potrošnja materialnih dobrin ter doživetij. Kako se torej spopasti s potrošniško miselnostjo?  Danes vsaj v večjem delu sveta živimo v družbi...

Trajnostne svečke

Trajnostne svečke

Uspelo nama je! S prostovoljko Nino sva v Sevnici organizirali zabavno delavnico za otroke o izdelavi trajnostne svečke. Kaj sploh je trajnostna svečka? To je svečka, za katero človek porabi le majhno količino naravnih virov, še bolje je, da surovine reciklira. Naša...

Božično darilo

Božično darilo

Nekega decembrskega dne je Nina razmišljala, kaj bi podarila svojima staršema za Božič. Odhitela je do svojega bratca Tilna in ga vprašala: »Tilen, ali veš kaj bova mamici in očku podarila za Božič?« »Ne vem. Lahko greva pogledat v trgovino in se bova skupaj kaj...

Pogled z druge strani

Pogled z druge strani

Kako dobro vemo, da je dobro opraviti naš nakup z zdravo mero razuma, če nas že denarnica ne omejuje. Kako žalostno, da se meje razuma po svetu razlikujejo. Poglejmo z druge strani, kjer stojijo v vrsti proizvajalci. Pustimo lastnike in šefe, ki jim leti denar v žepe....

Prijavite se na naše novičke in ne zamudi naslednje izdeje