POTROŠNIŠTVO mnogi doživljajo kot stranski produkt našega časa, ki ga pogosto obravnavamo kot postranski koncept, nekaj česar se morda želimo znebiti. Le redko ta koncept obravnavamo kot osrednji element naše kulture. Mogoče je to zato, ker se lastno kulturo preveč bojimo oblikovati ali spreminjati.
Kultura je širok antropološki koncept, ki v grobem predstavlja tri vidike skupine ljudi, ki ji rečemo družba: njena prepričanja, vedenja in navade. Skupno razumevanje kulture je pogosto omejeno na tradicijo in umetnost, ki sta nedvomno del kulture, nikakor pa ne njena izključna reprezentacija. Potrošništvo ima trdno osnovo v vseh treh elementih:
Naša prepričanja in vrednote so osnova našega obstoja. So motivacija in razlog za naša dejanja. Prepričanje, da lastništvo in kopičenje predmetov služi kot izvirna sreča in / ali izboljšuje kakovost življenja, je ključnega pomena za zahodni življenjski slog. Denar je blago, za katerega verjamemo, da ga je treba porabiti za spodbujanje gospodarstva, da ustvari več dobrin in hkrati izboljša družbo.
Naše vedenje sledi našim prepričanjem. Zato se, kadarkoli hočemo ohraniti svoj življenjski slog in si privoščiti užitke, instinktivno odpeljemo v nakupovalni center. Kupimo boljši avto, da se lahko odpravimo v službo za to, da bi si lahko privoščili še boljšega.
Naše navade so vedenja, ki jih ponavljamo. Drugim kupujemo materialna darila, saj verjamemo, da jim bo to prineslo srečo. Novi okraski za božič, veliko noč, noč čarovnic. V januarju so razprodaje in za počitnice gremo v outlet.
Potrošništvo je osrednji element naše kulture, ali nam je všeč ali ne. Vsak potrošnik je sam zase dolžan razmisliti, kako oblikuje kulturo, v kateri živi.