Kultura potrošništva

July 20, 2020

l

Jakub Áč

Vejžde

POTROŠNIŠTVO mnogi doživljajo kot stranski produkt našega časa, ki ga pogosto obravnavamo kot postranski koncept, nekaj česar se morda želimo znebiti. Le redko ta koncept obravnavamo kot osrednji element naše kulture. Mogoče je to zato, ker se lastno kulturo preveč bojimo oblikovati ali spreminjati. 

Kultura je širok antropološki koncept, ki v grobem predstavlja tri vidike skupine ljudi, ki ji rečemo družba: njena prepričanja, vedenja in navade. Skupno razumevanje kulture je pogosto omejeno na tradicijo in umetnost, ki sta nedvomno del kulture, nikakor pa ne njena izključna reprezentacija. Potrošništvo ima trdno osnovo v vseh treh elementih: 

Naša prepričanja in vrednote so osnova našega obstoja. So motivacija in razlog za naša dejanja. Prepričanje, da lastništvo in kopičenje predmetov služi kot izvirna sreča in / ali izboljšuje kakovost življenja, je ključnega pomena za zahodni življenjski slog. Denar je blago, za katerega verjamemo, da ga je treba porabiti za spodbujanje gospodarstva, da ustvari več dobrin in hkrati izboljša družbo. 

Naše vedenje sledi našim prepričanjem. Zato se, kadarkoli hočemo ohraniti svoj življenjski slog in si privoščiti užitke, instinktivno odpeljemo v nakupovalni center. Kupimo boljši avto, da se lahko odpravimo v službo za to, da bi si lahko privoščili še boljšega. 

Naše navade so vedenja, ki jih ponavljamo. Drugim kupujemo materialna darila, saj verjamemo, da jim bo to prineslo srečo. Novi okraski za božič, veliko noč, noč čarovnic. V januarju so razprodaje in za počitnice gremo v outlet. 

Potrošništvo je osrednji element naše kulture, ali nam je všeč ali ne. Vsak potrošnik je sam zase dolžan razmisliti, kako oblikuje kulturo, v kateri živi. 

Written by Jakub Áč

Komentarji

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ostali
članki

Blog categories

Odgovorno potrošništvo

Odgovorno potrošništvo

Mesec december je kot nalašč za razmišljanje o našem nenehnem nakupovanju.  Celoten mesec bi namreč lahko nesramno proglasili prav za mesec nakupovanja, čeprav Celoten mesec bi namreč lahko nesramno proglasili prav za mesec nakupovanja, čeprav ga veliko raje...

Potrošništvo

Potrošništvo

Oglaševanje in z njim potrošništvo nas čedalje bolj »omamljata«. Sploh se ne zavedamo, kaj kupujemo. S tem kopičimo nepotrebne stvari, ki jih sploh ne potrebujemo. Vloga potrošništva se zadnje čase oddaljuje od prvotnega pomena, torej od naravnih potreb, zato...

Pravice potrošnikov

Pravice potrošnikov

Kupili ste izdelek, ki se je že kmalu po tem, ko ste ga začeli uporabljati, pokvaril. Kaj lahko storite namesto tega, da izdelek vržete v koš? Vaše pravice varujeta dva instituta – garancija in stvarna napaka garancija in stvarna napaka. Vaše pravice pa urejata Obligacijski zakonik in Zakon o varstvu potrošnikov. 

testni članek 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eu sapien vitae turpis finibus tincidunt in eget neque. Nam ac consequat nulla. Cras ultricies fermentum ullamcorper. Pellentesque vitae nisl consectetur, laoreet eros et, lacinia diam. Donec vulputate...

KOGNITIVNA DISONANCA POVPREČNEGA POTROŠNIKA

Bilo je nekje okoli leta 2006 ali 2007, ko smo si devetošolci OŠ Save Kladnika Sevnica v kinu ogledali film Neprijetna resnica, ki ga je v duhu ameriških predsedniških volitev predstavil Al Gore. Takrat se je marsikateri izmed nas prvič začeli zavedati kaj se dogaja z...

7 NASVETOV kako NE postati potrošniški manijak

1.Ceneje ni vedno bolje. Razumem, da je majica v trgovini, ki nosi ime po enem največjih mest na svetu 5€, tista znamke Tom Krojač pa 20€. Vendar boste prvo lahko oblekli približno 4-krat (lahko tudi večkrat, ampak saj veste, petič bo že »za doma«), drugo pa boste...

KUPUJEM TOREJ SEM

Ali si to priznamo ali ne, potrošništvo je danes eden izmed prevladujočih načinov življenja, katerega namen je kopičenje in potrošnja materialnih dobrin ter doživetij. Kako se torej spopasti s potrošniško miselnostjo? Danes vsaj v večjem delu sveta živimo v družbi...

Prijavite se na naše novičke in ne zamudi naslednje izdeje